Czy Dove promuje rasizm? Zobaczcie kontrowersyjną reklamę

Dove jest znane ze swoich kampanii, w których przekonuje, że każda kobieta może być piękna, niezależnie od wieku, rozmiaru i koloru skóry. Jednak ostatnia reklama kosmetyków tej firmy została uznana za rasistowską. Przeczytajcie dlaczego.

Na zdjęciu reklamującym żel pod prysznic widzimy trzy kobiety: ciemnoskórą, Latynoskę i białą. Napis ''przed'' znalazł się nad modelką o najciemniejszym odcieniu skóry, a ''po'' nad kobietą o jasnej karnacji.

Oczywiście, można uznać, że ''przed'' odnosi się do widocznej w tle fotografii suchej, zniszczonej skóry, a ''po'' to skóra zregenerowana dzięki działaniu kosmetyku.

Takie zresztą jest oficjalne stanowisko firmy, której przedstawiciele oświadczyli:

Wszystkie trzy kobiety mają w naszym zamierzeniu pokazywać, jak poprawia się stan skóry po użyciu naszego produktu. Nie popieramy żadnych działań, które mogą obrazić kogokolwiek.

Argumenty kosmetycznego giganta nie przekonują wszystkich. Wiele osób poczuło się dotkniętych domniemaną sugestią, że białe kobiety są  atrakcyjniejsze, a kosmetyki Dove rozjaśniają skórę. Portal jezebel.com ironizuje:

Żegnaj, ciemna skóro, witaj biała! (szorujcie mocno!)

Warto tu przypomnieć, że właściciel Dove, firma Unilever swego czasu sprzedawał w Indiach preparaty rozjaśniające cerę i stworzył nawet aplikację na facebooku pozwalającą ”wybielić” swoją twarz na zdjęciu profilowym.

Co sadzicie o plakacie Dove? Czy to podprogowy rasistowski przekaz czy niezamierzona wpadka? A może to oburzeni odbiorcy niepotrzebnie szukają dziury w całym?

Więcej o: