Są takie reklamy, które zobaczy się raz i pamięta się przez całe życie. Wybraliśmy dla was te najlepsze z całego świata. Większość z nich wydrukowano w gazetach i czasopismach, część trafiła na billboardy.
Reklama, którą widzicie powyżej, jest reklamą społeczną w ramach kampanii przeciwko paleniu papierosów. Pojawiła się w rosyjskich gazetach we wrześniu 2008 roku i wykonała ją agencja BBDO Moskwa na zamówienie Centrum Inicjatyw Społecznych. Agencja postawiła na bardzo prosty przekaz i jeszcze prostsze hasło: Myślisz, że jesteś dzięki temu piękna?
Reklama miała również drugą odsłonę z kobietą z papierosowym naszyjnikiem:
Fot. BBDO Moscow | materiały promocyjne
Do walki z otyłością zachęca reklama norweska Oxygo - centrum fitness. Motywacją do pójścia na siłownię ma być chęć zobaczenia jednej z istotnych części ciała.
''Dawno się nie widzieliście? Na mieście jest nowa siłownia''
Reklamę wykonała agencja 2008scandinavia
Reklamy WWF właśnie takie już są - zmuszają do myślenia. Czy los tuńczyka bardziej by was interesował, gdyby było go tak mało, jak pand wielkich, i gdyby wyglądał podobnie jak uroczy misiek? Zapewne tak by było. Tymczasem intensywny połów ryb niebawem doprowadzi do zagłady gatunku.
Reklamę stworzyła agencja Ogilvy France.
Moskiewskie Muzeum Architektury zachęca do odwiedzin jednym z takich plakatów. Jaka historia kryje się za charakterystycznymi budynkami ze stolicy Rosji? Sami widzicie - to, co pod powierzchnią, jest o wiele ciekawsze od samego Soboru Wasyla Błogosławionego.
Reklamę stworzyła agencja Saatchi & Saatchi Rosja.
Męczy cię twoja praca? To może pora ją zmienić, bo życie jest za krótkie na robienie czegoś, czego się robić nie lubi. Z takim przesłaniem trafia do ludzi niemiecki portal Jobsintown.de z ofertami pracy. Reklamę stworzyła agencja Scholz & Friends z Berlina.
'"Warzony z miłością'' - takim hasłem reklamuje się niemieckie piwo Bergedorfer. Zwykli standardowi piwosze pozują w sposób zarezerwowany do tej pory dla kobiet w ciąży.
Reklamę stworzyła agencja Jung von Matt.
Bez zbędnych komplikacji - takie reklamy lubimy. Fedex w taki sposób pokazywał swoim klientom możliwości firmy. Połączenie Chin z Australią oraz USA z Brazylią jest proste jak przekazanie paczki swojemu sąsiadowi z rąk do rąk.
Reklamę stworzyła agencja DDB Brazil Fedex.
Coś dla dorosłych - sieć sex shopów Beate Uhse ruszyła z własnym kanałem erotycznym w telewizji, wyposażonym w blokadę rodzicielską. Dzięki niej hasło reklamowe nabiera sensu: ''Ty to zobaczysz. Twoje dzieci nie.''
Reklamę stworzyła agencja Kempertrautmann.
Pedigree proponuje specjalną karmę na specjalne potrzeby - w tym przypadku są to potrzeby psów tak silnych i zdeterminowanych, że przekopałyby i asfalt, żeby tylko schować swoją kość. Reklamę na rynek austriacki stworzyła agencja TBWA.
Kilka lat temu na billboardy w Filadelfii trafiła reklama sklepu z biżuterią. Robbins Diamonds postawiło na prosty przekaz, który powinien dotrzeć do wszystkich, którzy zwlekają z oświadczynami. Przyznacie, że robi wrażenie.
Spray na pchły i kleszcze nie jest wdzięcznym produktem do reklamowania, ale jak ze wszystkim - wystarczy mieć dobry pomysł. Taki bez wątpienia miała agencja Saatchi & Saatchi Indonesia.
Jak zaprezentować właściwości obiektywów szerokokątnych? Firma Omax i Publicis India postawiły na taki pomysł.
Jeden z billboardów w Dżakarcie został ''pożarty'' - wszystko po to, żeby zareklamować pastę do zębów Formula. Reklamę stworzyła agencja Ogilvy & Mather.
Jeż z zapałek ma uświadamiać miłośników wypalania traw w Południowej Afryce, że wypalają nie tylko trawy. Kampanię społeczną zaprojektowała agencja Saatchi & Saatchi.
W dobie sms-ów i e-maili zwykły list wydaje się przestarzałą technologią. Ale to on sprawia, że odbiorca może poczuć się NAPRAWDĘ przytulony. W to przynajmniej wierzy australijska poczta przy wsparciu agencji M&C Saatchi z Melbourne.
Hiszpańskie biuro podróży Viajes el Corte Ingles zachęca do wypraw w dalekie strony takimi plakatami. My się czujemy zachęceni!
Reklamę stworzyła agencja Yoku.
Ile w sumie płacą za papierosy palacze? Pewnie żaden z nich o tym nie myśli. Właśnie dlatego władze miasta Sao Paulo i agencja reklamowa Master Comunicacao stworzyły kampanię antynikotynową, która miała przemówić do portfela palacza. Na stronie Tabaconomia.com.br (niestety, już nie działa) można było w prosty sposób policzyć, ile w ciągu roku palacz wydaje na papierosy, i co za tę sumę mógłby sobie kupić z dóbr luksusowych.
Kiedy słuchawki są tak dobre, że śpiewa z nich na żywo Elvis, to wiesz, że to dobre słuchawki. Reklamę dla Samsunga na rynek południowokoreański stworzyła agencja Cheil Worldwide.
Co je tygrys? Wegetariańska restauracja Hiltl ze Szwajcarii nie ma wątpliwości - po jednym obiedzie u nich przerzuciłby się na zieleninę. Dlaczego? Ponieważ ''każdy lubi jeść wegetariańskie''.
Reklama powstała w agencji Ruf Lanz.
A na koniec coś, co wprawiło nas w niemałą konsternację. Co jest na zdjęciu? To tytanowe, prawdziwe (co podkreśla się w reklamie), bez plastiku czy silikonu... kije golfowe. Produkuje je firma Cobra. Reklamę, którą docenią tylko fani golfa, stworzyła agencja VML ze Stanów Zjednoczonych.