W ostatniej kampanii The Centre Of Consultancy For The Road Victims promującej bezpieczną jazdę użyto wizerunków trzech znienawidzonych dyktatorów - Adolfa Hitlera, Józefa Stalina i Saddama Husajna . Wszyscy znaleźli się na billboardach w roli ofiar wypadku, a plakatom z broczącymi krwią postaciami historycznymi towarzyszy igrający z sumieniem slogan:
To nie tak - zazwyczaj ofiara jest niewinna.
Podstawowym problemem kampanii jest to, że opiera się na epatowaniu agresją. A ta, niezależnie od tego w którą stronę jest skierowana, nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Co najwyżej ostatecznym, ale i to jej do końca nie usprawiedliwia. Tym bardziej w przypadku kampanii reklamowych albo społecznych.
ZOBACZ BILLBOARDY Z RESZTĄ DYKTATORÓW >>
Niezaprzeczalną zaletą kontrowersyjnego charakteru billboardów jest ich nośność. Z pewnością zwróci uwagę wielu odbiorców. Pytanie tylko - czy na to czego dotyczy kampania?