Świąteczna reklama Allegro podbija świat. Zagraniczne media nie mogą się nachwalić

W sieci pojawiła się przedświąteczna reklama Allegro. Ten 2 minutowy filmik poruszył serca ludzi na całym świecie. O reklamie pisały także zagraniczne media m.in: NBC News, Independent czy Time.

W okresie przedświątecznym jesteśmy zalewani świątecznymi reklamami, zachęcającymi nas do zakupu prezentów gwiazdkowych. Jednak nie wszystkie są nachalne. Niektóre wzruszają do łez - jak ta reklama Allegro.

 

Nagłówek  Independent.co.ukNagłówek Independent.co.uk fot. Independent.co.uk | screen shot |

Skąd takie zainteresowanie reklamą? Jej bohaterem jest starszy pan, który zamawia podręcznik dla początkujących do nauki angielskiego. W kolejnych scenach widzimy, jak uczy się kolejnych słów i angielskich fraz. Wszystko po to, by móc porozmawiać ze swoją małą wnuczką.

Nagłówek z TimeNagłówek z Time fot. Time | screen shot |

O reklamie pisały zagraniczne media, takie jak: NBC News, IndependentTime, Mashable czy Huffington Post, Daily Mail.

NBC podkreśla, że wszyscy zakochali się w dziadku z Polski. Według portalu cały internet stopniał z miłości niego.

Nagłówek z NBC NewsNagłówek z NBC News fot. NBC News | screen shot |

Zagraniczne media zwracają też uwagę na najważniejsze - w reklamie został poruszony aktualny problem nie tylko Polaków, ale wielu ludzi, którzy na co dzień nie mają możliwości kontaktu ze swoimi bliskimi. Ludzi, którzy wyemigrowali ze swojej ojczyzny w poszukiwaniu pracy, jednocześnie zostawiając rodzinę i przyjaciół.

Wielu Polaków podziela to samo doświadczenie. Prawie milion Polaków zdecydowało się wyjechać z kraju w poszukiwaniu pracy głównie w Wielkiej Brytanii. Mimo stosunkowo niewielkiej odległości pomiędzy krajami, więzy rodzinne wydają się słabnąć. Dlatego Boże Narodzenie to trudny czas, w którym pragniemy więcej. Ale historia jest uniwersalna i czytelna dla ludzi innych narodowości. Zgodnie z hasłem naszej kampanii stawiamy również podstawowe pytanie, o to czego szukamy w życiu .

- powiedział rzecznik Allegro w wypowiedzi dla portalu BuzzFeed.com

W reklamie nie widzimy, jak starszy pan wybiera i kupuje zabawki dla swojej wnuczki i prezenty dla pozostałych członków rodziny. Zamawia podręcznik i walizkę. Prezenty są więc drugorzędne, najważniejsze żeby święta spędzić z bliskimi i móc z nimi porozmawiać. 

Nagłówek z Daily Mail.co.ukNagłówek z Daily Mail.co.uk fot. Daily Mail.co.uk | screen shot |

Pojawiły się także głosy, że reklama pozytywnie wpływa na wizerunek Polski za granicą. Co więcej, ma szanse na większe powodzenie niż działania prowadzone przez PiS.

A teraz zobacz:

Allegro zrobiło znakomitą świąteczną reklamę, ale po dodaniu TEJ sceny z "Dnia Świra" jest jeszcze lepsza