W okresie przedświątecznym jesteśmy zalewani świątecznymi reklamami, zachęcającymi nas do zakupu prezentów gwiazdkowych. Jednak nie wszystkie są nachalne. Niektóre wzruszają do łez - jak ta reklama Allegro.
Nagłówek Independent.co.uk fot. Independent.co.uk | screen shot |
Skąd takie zainteresowanie reklamą? Jej bohaterem jest starszy pan, który zamawia podręcznik dla początkujących do nauki angielskiego. W kolejnych scenach widzimy, jak uczy się kolejnych słów i angielskich fraz. Wszystko po to, by móc porozmawiać ze swoją małą wnuczką.
Nagłówek z Time fot. Time | screen shot |
O reklamie pisały zagraniczne media, takie jak: NBC News, Independent, Time, Mashable czy Huffington Post, Daily Mail.
NBC podkreśla, że wszyscy zakochali się w dziadku z Polski. Według portalu cały internet stopniał z miłości niego.
Nagłówek z NBC News fot. NBC News | screen shot |
Zagraniczne media zwracają też uwagę na najważniejsze - w reklamie został poruszony aktualny problem nie tylko Polaków, ale wielu ludzi, którzy na co dzień nie mają możliwości kontaktu ze swoimi bliskimi. Ludzi, którzy wyemigrowali ze swojej ojczyzny w poszukiwaniu pracy, jednocześnie zostawiając rodzinę i przyjaciół.
Wielu Polaków podziela to samo doświadczenie. Prawie milion Polaków zdecydowało się wyjechać z kraju w poszukiwaniu pracy głównie w Wielkiej Brytanii. Mimo stosunkowo niewielkiej odległości pomiędzy krajami, więzy rodzinne wydają się słabnąć. Dlatego Boże Narodzenie to trudny czas, w którym pragniemy więcej. Ale historia jest uniwersalna i czytelna dla ludzi innych narodowości. Zgodnie z hasłem naszej kampanii stawiamy również podstawowe pytanie, o to czego szukamy w życiu .
- powiedział rzecznik Allegro w wypowiedzi dla portalu BuzzFeed.com
W reklamie nie widzimy, jak starszy pan wybiera i kupuje zabawki dla swojej wnuczki i prezenty dla pozostałych członków rodziny. Zamawia podręcznik i walizkę. Prezenty są więc drugorzędne, najważniejsze żeby święta spędzić z bliskimi i móc z nimi porozmawiać.
Nagłówek z Daily Mail.co.uk fot. Daily Mail.co.uk | screen shot |
Pojawiły się także głosy, że reklama pozytywnie wpływa na wizerunek Polski za granicą. Co więcej, ma szanse na większe powodzenie niż działania prowadzone przez PiS.
A teraz zobacz:
Allegro zrobiło znakomitą świąteczną reklamę, ale po dodaniu TEJ sceny z "Dnia Świra" jest jeszcze lepsza