Pół biedy jeśli wyślemy zdjęcia z wakacji nie do tego znajomego, do którego chcieliśmy. Jednak pomyłkowe maile mogą dotyczyć znacznie poważniejszych spraw. Co jeśli przez przypadek prześlemy dokumenty firmowe niepożądanej osobie? Lub w mailu do kolegi z pracy obrazimy szefa i zaadresujemy wiadomość na jego skrzynkę?
Wówczas większość z nas wpada w panikę, a po setnym sprawdzeniu, czy na pewno ta tragedia wydarzyła się nam naprawdę, poddajemy się i załamujemy. W głowie pojawia się nam już wizja rozmowy z przełożonym. Słyszymy huk z jakim zaraz wyrzuci nas z firmy.
Jednak okazuje się, że nawet z tak patowych sytuacji da się wyjść obronną ręką i nawet nie jest to szczególnie trudne. Jeśli używacie bardzo popularnej skrzynki mailowej gmail.com, na naprawę pomyłki możecie mieć 30 sekund. Jak to zrobić?
1. Kliknij w opcje ustawień w prawym górnym rogu skrzynki, wówczas rozwinie się pasek z dodatkowymi opcjami - wtedy wybierz opcję "Ustawienia".
Gmail
2. Na ekranie pojawi się strona z ustawieniami Twojej skrzynki. Należy w niej uaktywnić opcję cofania maila i wybrać czas, w którym możemy to zrobić. Najdłuższy, jaki możemy ustawić to 30 sekund.
Gmail
3. Kliknij w komendę "Zapisz zmiany", którą znajdziesz na środku ekranu, na samym dole strony z opcjami.
Od tej pory po każdym wysłaniu maila, gmail wyświetli Ci komunikat o wysłanej wiadomości, oraz poinformuje o możliwości cofnięcia maila. Możesz to zrobić w ciągu 30 sekund, potem szansa niestety przepada.
Gmail
Drodzy Czytelnicy!
Wasz głos jest dla nas bardzo ważny. Dlatego chcemy pisać dla Was o rzeczach, które najbardziej Was interesują i są Wam najbliższe. Jeśli jest jakaś historia, którą chcecie nam opowiedzieć i się nią podzielić z innymi, jeśli jest jakaś sprawa, którą chcielibyście nagłośnić, jakiś problem, który chcecie rozwiązać - piszcie do nas na adres buzz_redakcja@gazeta.pl.
Czekamy na Wasze listy - Redakcja Buzz.gazeta.pl