Nie gadaj przez telefon, śmieci zabierz ze sobą. Tak Świdnica edukuje pasażerów

MPK w Świdnicy chce nauczyć pasażerów, jak zachowywać się w autobusach i tramwajach. Zamiast suchych komunikatów zamieścili na oknach ciekawe grafiki.

Na stronie 'Zaufaj mi, jestem architektem' na Facebooku pojawiają się zdjęcia zabawnych miejsc, które widzimy codziennie w przestrzeni publicznej. Ostatnio twórcy profilu zamieścili tam fotografię pochodzącą z komunikacji miejskiej w Świdnicy.

Na zdjęciu widzimy komunikat skierowany do podróżujących. MPK prosi na obrazku swoich pasażerów, aby nie rozmawiali przez telefon w trakcie jazdy. Zaznacza, że przeszkadza to reszcie podróżujących, a prywatne sprawy mogą przecież poczekać kilka minut. 

Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem fanów strony. Przez dwa dni na obrazek zareagowało prawie 3 tysiące osób, a prawie tysiąc chciało podzielić się nim ze znajomymi.

10 minut da się jakoś przetrawić. Ostatnio jechałam dłuższą, kilkugodzinną trasę. Pani za mną zdarzyła obdzwonić 3 osoby i każdej opowiadała o tym, ze będzie miała wyrywane 2 ósemki. Niewiele brakowało żebym sama pani przeprowadziła tą ekstrakcje - pisze jedna z obserwujących stronę.

Jednak znaleźli się i tacy, którzy bronią rozmawiających przez telefon w miejscach publicznych. Dla wielu osób podróż autobusem, metrem czy tramwajem to jedyna wolna chwila w ciągu dnia, którą mogą przeznaczyć właśnie na prywatną rozmowę telefoniczną.

Beznadzieja, czasem to jedyny moment, żeby z kimś pogadać, rozmów na żywo w autobusie też zabronić? - brzmi jedna z opinii.

Jak się okazuje prośba o powstrzymanie się przed dzwonieniem w MPK to niejedyny obrazek, który możemy znaleźć w autobusach i tramwajach w Świdnicy. Spółka rozwiesiła więcej pouczających grafik. 

Dotyczą też śmieci, które pasażerowie nagminnie zostawiają w komunikacji miejskiej, ustępowania miejsca starszym osobom czy bardzo głośnego słuchania muzyki.

Więcej o: