Błąd na błędzie, ale wstyd! Odsłonięcie pamiątkowej tablicy w Sławnie poszło nie tak

Senator Anna Anders odsłoniła w Sławnie tablicę ku czci 2. Korpusu Polskiego generała Andersa. Problem w tym, że na tablicy były aż dwa błędy.

Polski język to trudny język. Przekonano się o tym w Sławnie, gdzie senator Anna Anders odsłoniła 12 września pamiątkową tablicę ku czci walczących we Włoszech żołnierzy 2. Korpusu Polskiego generała Władysława Andersa, jej ojca. Niestety podniosłą chwilę popsuły błędy ortograficzne. I to jakie!

W hołdzie żołnierzom 2 Korpusu Polskiego gen. Władysława Andersa. Walczącym we Włoszech w latach 1943-1945, zwycięscom w Bitwach o Monte Cassino, Ankone, na linii Gotów, Apeninie Emiliańskim oraz Bolonię. Społeczeństwo Ziemi Sławieńskiej

- czytamy na tablicy i coś nam nie pasuje. Ze ''zwycięzców'' zrobiono ''zwycięsców'', zapomniano też o "ę" w słowie ''Ankone''.

Błędy wykuto w marmurze i odsłonięto z wszelkimi honorami. Senator Anders nie omieszkała pochwalić się uroczystością w mediach społecznościowych.

''Sławno. Wspaniała uroczystosc odsłonięcie tablicy pamiątkowej w hołdzie zwycięstwom pod Monte Cassino'' - pisała na Twitterze, a w jej wypowiedzi też w sumie zabrakło ogonków (podobnie jak na Facebooku).

Sławno. Przepiękna uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w hołdzie zwycięzcom spod Monte Cassino z udziałem Weteranów, Wojska RP, Burmistrza, Rady miasta i młodzieży. Bardzo Wam dziękuje za piękną tablicę i za pamięć.

Miało być pięknie i godnie, a wyszło... Sami widzicie, jak:

Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ

Więcej o:
Komentarze (30)
Senator Anna Anders odsłoniła w Sławnie. A tam błąd na błędzie
Zaloguj się
  • qznia

    Oceniono 6 razy -6

    Boni czyli TW Znak wczoraj
    na TT "Bracia Węgrowie"
    ale o tym w GW nie przeczytamy

  • helwiusz

    Oceniono 1 raz -1

    "Gazeta" publikuje kolejny już artykuł o tej wpadce, w którym nie potrafi zacytować feralnej inskrypcji na pomniku. Dorzuca mianowicie własne błędy (gramatyczne), wciąż te same. Wg artykułu napis na pomniku brzmi następująco:

    "Walczącym we Włoszech w latach 1943-1945, zwycięscom w Bitwach o Monte Cassino, Ankone, na linii Gotów, Apeninie Emiliańskim oraz Bolonię"

    Rzut oka na zdjęcie pokazuje, że nie jest to wierny cytat. W końcówce zdania "[...] na linii Gotów, w Apeninie Emiliańskim oraz o Bolonię" redakcja opuściła przyimki "w" oraz "o", przez co zdanie robi się niezborne i niezrozumiałe. W takiej wyliczance przyimek można opuszczać tylko wtedy, kiedy się powtarza - a tu przyimki są przecież zróżnicowane. Jest to już drugi artykuł na portalu Agory z tym samym błędem. Komiczne po prostu. Pani Anders przynajmniej od razu spostrzegła, że w napisie na pomniku są usterki, które trzeba poprawić. Czerscy swojego babola wciąż powielają, wyraźnie nieświadomi tego, jaką bzdurę wymodzili… Korepetytorzy polszczyzny od siedmiu boleści!

  • loneman

    Oceniono 1 raz 1

    Typowy obciach i niewiedza w stylu "made by Piss"

  • Zenon Nowak

    Oceniono 1 raz 1

    Wstydzę się za nią. Ojciec inaczej wyobrażał sobie jej postępowanie, gdyby zechciała zamieszkać w Polsce. Dalej będzie kompromitować Jej wspaniałych rodziców. Zawierzyłem Jej już 67 lat temu.. Opowiem ojcu przy grobie mojego wodza,przyjaciela, o Jej wyczynianiach.

  • piotrus.zibi

    Oceniono 4 razy 2

    Zaraz się dowiemy, że kamieniarz to matoł z PiS

  • palo_ma1

    Oceniono 2 razy 2

    Przy wykuwaniu wstał z kolan i spitolił.

  • Zenon Nowak

    Oceniono 4 razy 2

    Wstydzę się za nią. Ojciec inaczej wyobrażał sobie jej postępowanie, gdyby zechciała zamieszkać w Polsce. Dalej będzie kompromitować swych wspaniałych rodziców. Zawierzyłem Jej 67 lat temu.. Muszę opowiedzieć ojcu o jej wyczynianiach, przy grobie mojego wodza,przyjaciela.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX