Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kojarzy się raczej z niczym szczególnie przyjemnym, nie kojarzy się też z żartami. A jednak, ktoś w ZUS na żart postanowił postawić i w gazetach pojawiły się reklamy z dość nietypowym napisem, ale bardzo jasnym przesłaniem.
Pewien internauta przeglądając poniedziałkową prasę, natrafił bowiem na dość niecodzienne hasło reklamowe ZUS. Swoim odkryciem pan Arkadiusz podzielił się w sieci, opatrując je krótkim komentarzem: ''Kochani, co tam kampania wyborcza, ruszyła kampania ZUS''.
O co chodzi? O ''trzy litery, które chronią twoje cztery''.
Postanowiliśmy sprawdzić, skąd w ZUS pomysł na tak nietypowe, nawiązujące do pewnej części ciała hasło... Na co trafiliśmy? Na skierowany do młodzieży szkół ponadpodstawowych program ''Lekcje z ZUS''.
Dziewczyno, chłopaku, czy znasz projekt ''Lekcje z ZUS''? Weź udział w olimpiadzie, zdobądź nagrody: indeksy i punkty w rekrutacji na uczelnie, laptopy, tablety, czytniki e-booków
- czytamy na plakacie reklamowym.
Wygląda więc na to, że miało być zabawnie i ''młodzieżowo'', zaczynając od grafiki, na haśle kończąc. Miało, a jak wyszło? Tak, że samo hasło przyciąga uwagę i wywołuje uśmiech, ale niekoniecznie jest to roześmianie się z dobrego żartu. Zresztą, oceńcie sami:
Lekcje z ZUS Fot. ZUS
Tymczasem hasło i towarzysząca mu grafika, funkcjonują w przestrzeni publicznej już od trzech lat. W tym czasie ZUS proponował liceom, technikom i szkołom zawodowym (załapały się też niektóre uczelnie) pakiet czterech lekcji o ubezpieczeniach, składkach, emeryturze i prowadzeniu firmy. W programie wzięło już udział 157 tysięcy młodych ludzi. Czy przekonali się do ZUS? Tego niestety nie wiemy.
Drodzy Czytelnicy!
Wasz głos jest dla nas bardzo ważny. Piszcie do nas na adres buzz_redakcja@gazeta.pl.
Czekamy na Wasze listy - Redakcja Buzz.gazeta.pl