Super Bowl to finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League, który uznawany jest za najważniejsze coroczne wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Tegoroczny finał Super Bowl był wyjątkowy z dwóch powodów - reklamy w czasie transmisji mistrzostw w futbolu amerykańskim były jeszcze droższe, niż w roku poprzednim, a zmagania sportowców poprzedził historyczny występ, w którym udział wzięły nie tylko cheerleaderki, ale i cheerleaderzy.
Co roku w trakcie transmisji Super Bowl reklamy osiągają zawrotne ceny. W 2008 roku średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie stacji Fox wyniosła 2,7 miliona dolarów. W 2019 roku pobito kolejny rekord – za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić 5,25 mln dolarów. Mimo nieprawdopodobnych cen, kupno bloku reklamowego w trakcie transmisji Super Bowl jest opłacalne. Na taki luksus mogą sobie pozwolić tylko największe marki i aby odpowiednio wykorzystać czas antenowy, do współpracy przy reklamach zapraszają największe gwiazdy. Jakie reklamy wyemitowano w tym roku? Oto niektóre z nich:
Oprócz wyjątkowo wysokich cen reklam, do historii związanej z 53. edycją Super Bowl, przejdzie występ cheerleaderek, które w tym roku zatańczyły w towarzystwie cheerleaderów. Zagrzewających do zabawy i walki o zwycięstwo panów było dwóch - Quinton Peron i Napoleon Jinnies wspierający zawodników z Los Angeles to pierwsi w historii mężczyźni, którzy wystąpili w roli cheerleaderów na mistrzostwach Super Bowl.