Badania przeprowadzone przez firmę MasterCard pokazują, że wydajemy coraz więcej na prezenty Walentynkowe. Raport "Love Index" ponadto wskazuje jakie upominki najczęściej są kupowane dla drugich połówek. Dane oparte są na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach 11 do 14 lutego.
Raport pokazuje, że od 2013 do 2015 roku światowe wydatki związane z prezentami walentynkowymi wzrosły aż o 22%. Polacy w ostatnich trzech latach wydali aż 56% więcej pieniędzy na upominki z okazji tego święta. Większość z nas organizuje niespodzianki i kupuje prezenty osobiście podczas wizyty w sklepie.
Najbardziej popularnym prezentem na Walentynki są kwiaty - w Ameryce Południowej aż 92% prezentów kupowanych w tym czasie stanowią bukiety kwiatów. Kolejną formą świętowania Walentynek jest wspólna kolacja. 14 lutego aż o 56% wzrasta ilość transakcji przeprowadzanych w restauracjach. Oryginalnym prezentem jest także podróż z ukochaną osobą – od 11 do 14 lutego aż o 92% wzrasta liczba zakupów biletów samolotowych lub kolejowych.
Mniejszym zainteresowaniem cieszą się prezenty materialne - w porównaniu do kwiatów, podróży i romantycznej kolacji - sprzedaż biżuterii wzrasta w tym czasie tylko o 25%. Większość zakochanych stara się w tym dniu nabyć prezenty, które nawiązują do przeżyć pary. Są to więc zazwyczaj bardzo indywidualne upominki, a kwiaty czy kolacja we dwoje jest uzupełnieniem walentynkowego prezentu. Bez względu na to jaki prezent kupimy dla swojej drugiej połówki, na pewno doceni ona gest i pamięć.