"Twój Weekend" kończy swój żywot. Gazeta.pl kupiła magazyn, aby go zamknąć

"Twój Weekend", czyli jedno z kultowych polskich pism erotycznych znalazł nowego wydawcę. Redakcja gazeta.pl i partnerzy kupili je tylko po to, a by je zamknąć.
Zobacz wideo

"Twój Weekend" to miesięcznik erotyczny, wydawany na polskim rynku od 1992 roku. Oprócz głównego tematu gazeta ta poruszała takie zagadnienia jak motoryzacja, technika czy porady z zakresu seksuologii. W grudniu 2018 roku ostatni wydawca magazynu wystawił na sprzedaż prawa do wydawania czasopisma na aukcję na portalu Allegro.pl bez ceny minimalnej. Redakcja gazeta.pl. postanowiła je kupić. I raz na zawsze zakończyć historię "Twojego Weekendu". Dlaczego? 

Do kiosków trafia ostatni "Twój Weekend". Kobiety mówią własnym głosem

Gazeta.pl i jej partnerzy kupili "Twój Weekend", żeby "pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach tylko z takich magazynów". 

"Całe pokolenie współczesnych mężczyzn z wypiekami na twarzy kupowało “Twój
Weekend”, by spróbować zakazanego owocu, podglądać “dorosłe sprawy”, czerpać wiedzę o seksie i dziewczynach. Dziś są naszymi ojcami, współpracownikami, szefami, kolegami, często nieświadomymi stereotypów, którymi wciąż się posługują. Dlatego potrzebujemy szczerej dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Bo równość jest nam potrzebna: w pracy, w szkole, w domu" - piszą organizatorzy akcji.

Ostatnie wydanie "Twojego Weekendu" to 48 stron bez seksizmu. Trafi do kiosków 8 marca, z okazji Dnia Kobiet. Jak deklaruje jego nowy wydawca, ostatni "Twój Weekend" jest całkowitym zaprzeczeniem tego, czym pismo było przez ostatnie 27 lat. Mimo że zdecydowano się na pozostawienie starych nazw rubryk, wypełniono je zupełnie inną treścią. "Kobiety w naszym numerze nie są sprowadzone do roli przedmiotów do oglądania, mówią swoim głosem, decydują o sobie. Opowiadają swoje historie i fantazje. Znajdziecie w nim też refleksje mężczyzn - o pułapkach tradycyjnej męskości, ukrytych stereotypach i relacjach partnerskich." - pisze gazeta.pl. 

Więcej informacji na temat kampanii na stronie twojweekend.pl

Magazyn w formie elektronicznej dostępny jest w Publio.pl >>