Decyzja UOKiK związana jest ze stosowaniem przez Biedronkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Dokument został wydany 31 grudnia 2018 roku.
Według urzędu sieć sklepów stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów w zakresie nieprzestrzegania przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi. Pracownicy Biedronki nie potwierdzali na piśmie ustnego zgłoszenia dotyczącego wad artykułów. Taka praktyka według UOKiK może negatywnie wpłynąć na dalszą możliwość dochodzenia roszczeń związanych z wadą towaru.
Jeronimo Martins Polska S.A. zobowiązało się do zaniechania stosowania praktyk i usunięcia ich skutków. W tym celu Biedronka przeprowadzi szkolenia dla konsumentów w formie on-line.
W pierwszej części klienci zapoznają się z materiałami edukacyjno-informacyjnymi. Druga część szkolenia polega na quizie składającym się z 10-12 pytań o tematyce związanej z rozwiązywaniem sporów z konsumentami. Pierwsze 35 tysięcy osób, które ukończą quiz, otrzymają bon o wartości 10 złotych do wykorzystania w sklepach z sieci Biedronka.