Księża apelują do Polaków w sprawie reklam. Zabronienie promocji produktów alkoholowych to za mało

Księża apelują do Polaków w sprawie reklam. Czy promowanie w mediach napojów bezalkoholowych może być szkodliwe? Według duchownych tak, gdyż mają one podobne opakowania i nazwy do tych, które zawierają w sobie alkohol. Na jakie reklamy należy uważać?

Księża zwrócili uwagę na to, co producenci przekazują Polakom za pośrednictwem reklam. Biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu KEP do spraw Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych zwrócił uwagę na ten palący problem w liście do wykorzystania duszpasterskiego.

Napój bezalkoholowy — niby nie szkodzi, ale czy na pewno?

Zdaniem biskupa Bronakowskiego, reklamy promujące trunki wysokoprocentowe łączą alkohol z radością i letnim wypoczynkiem, a także z silnymi emocjonalnie chwilami, takimi jak wspólne oglądanie meczu. Zwraca on również uwagę na to, jak dużą rolę w promowaniu alkoholu wywierają na nas media społecznościowe, z których korzystamy.

Jego zdaniem problemem w reklamach produktów bezalkoholowych jest to, że mają one zazwyczaj tych samych producentów, co te zawierające alkohol, a także identyczne nazwy i opakowania. Może to odnieść negatywny skutek w przyzwyczajaniu nieletnich do wszechobecności alkoholu, jego łatwej dostępności i kojarzenia go z markami produktów, które, mimo swojej niepełnoletności, mogą już teraz spożywać.

Biskup zwraca również uwagę na to, że produkty bezalkoholowe tak naprawdę mogą zawierać do 0,5% alkoholu.

Przypomnijmy, że w polskim prawie nie ma obecnie żadnych ograniczeń zakazujących kupowania młodzieży przed ukończeniem 18 r.ż. tzw. napojów bezalkoholowych.

Zobacz wideo Kurczak pieczony na butelce

Czy powinny nadejść zmiany? Zabronienie promocji produktów alkoholowych to za mało

Jak mówi polska ustawa o wychowaniu w trzeźwości, reklama produktów alkoholowych (z wyjątkiem piwa) jest w naszym kraju zabroniona. Nie mogą być one również adresowane do osób poniżej 18 r.ż., jednak według Kościoła nawet reklamy produktów bezalkoholowych skupiają nasze myśli na alkoholu.

Więcej o: