Jak pozbyć się zakwasów? Błyskawiczną ulgę przyniesie woda

Często po intensywnym treningu zastanawiamy się, jak pozbyć się zakwasów. Okazuje się, że istnieją na to proste i sprawdzone sposoby, takie jak kapiele, pływanie, odpowiednio zbilansowana dieta, czy wizyta w saunie. Warto zapoznać się ze sposobami, które mogą pomóc w walce z tą przypadłością.

Zakwasy, czyli charakterystyczny ból mięśni po intensywnym treningu, to efekt ich mikrouszkodzeń. Potrzebują one około 7 dni do całkowitej regeneracji, jednak nieprzyjemne uczucie, jakie się z nimi wiąże, bywa męczące. Istnieją sposoby na pozbycie się zakwasów, z którymi warto zapoznać się przed ćwiczeniami.

Zobacz wideo Ćwiczenia Wilfredo Leona podczas rehabilitacji kolana

Jak pozbyć się zakwasów? Woda lekiem - pomocne pływanie, kąpiel i masaż

Jeśli odczuwasz ból związany z zakwasami, udaj się na basen. Dzięki pływaniu rozruszasz mięśnie, a woda zadziała na nie dodatkowo relaksacyjnie i rozluźniająco. Oprócz tego pomoże gorący prysznic. Należy jednak uważać, gdyż ulga po kąpieli może być krótkotrwała.

Warto rozmasować bolące miejsca, bo to również działa na mięśnie dotleniająco i rozluźniająco. Masaże mogą być nieco bolesne, ale z całą pewnością przyspieszają regenerację. Sprawdzają się takie, które można wykonać podczas kąpieli z dodatkiem soli morskiej. 

Jak czyścić płytę indukcyjną?Czym czyścić płytę indukcyjną, żeby jej nie porysować? Banalny trik

Odpowiednie posiłki - zbilansowana dieta odpowiednia dla sportowców

Po treningu dobrze działa jedzenie posiłków zawierających białko i węglowodany, gdyż odpowiadają one za regenerację mięśni - są wszak jego budulcem. Ważne jest również dostarczanie witamin z warzyw, owoców i przypraw ziołowych. Aby pozbyć się tego stanu zapalnego, warto jeść produkty zawierające kwasy omega3, np. ryby i orzechy.

Brzydkie plamy z potu i dezodorantu pod pachami? Prosty sposób, dzięki któremu łatwo je usuniesz (zdjęcie ilustracyjne)Jak usunąć plamy potu z ubrań? Użyj tego dodatku do herbaty

Wizyta w saunie na redukcję bólu

Jeśli lubisz chodzić do sauny, to dobrze się składa. Takie wizyty redukują ból i rozluźniają mięśnie. Poprawa krążenia i relaks również mają pozytywne działanie. Należy przy tym jednak pamiętać, by nie korzystać z sauny bezpośrednio po treningu, gdyż może to być szkodliwe dla zdrowia. 

Więcej o: