Co jeść, aby zwiększyć odporność? Te antyoksydanty zadbają o nasze zdrowie jesienią i zimą

Jakie produkty powinniśmy spożywać jesienią i zimą, aby ustrzec się przed chorobami? Szczególnie teraz warto zadbać o to, co ląduje na naszych talerzach. Podpowiadamy, co warto włączyć do diety, aby wzmocnić naszą odporność.

Czym są antyoksydanty, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie i odporność? To przeciwutleniacze, czyli związki, które usuwają z organizmu nadmiar wolnych rodników. Do antyoksydantów zaliczmy m.in. cynk, selen, witaminy A, E i C. Gdzie je znajdziemy? 

Więcej przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo W roli głównej: kurkuma. Z tym napojem odporność wzrośnie

Antyoksydanty zawarte w tych pokarmach pozwolą nam cieszyć się dobrą odpornością

Jesienią i zimą jesteśmy szczególnie narażeni na przeziębienia. Co zrobić, aby uniknąć wizyt u lekarza? Przede wszystkim zadbać o dietę, w której powinny się znaleźć produkty bogate w witaminy A, E i C. Witaminę A znajdziemy się między innymi w marchewkach, szpinaku, brokułach, pomidorach, dyniach, morelach czy papryce czerwonej. Z kolei bogatym źródłem witaminy C będzie kapusta oraz cytrusy, ale nie tylko, bo odnajdziemy ją także w czarnej porzeczce i aronii. Natomiast produkty, w których znajduje się witamina E to głównie orzechy, oleje roślinne, żółtka jajek, kiełki oraz nasiona zbóż. 

Szukasz sposobu na idealną szarlotkę? Dodaj to do jabłek, a ciasto zawsze wyjdzie doskonałeDodaj łyżkę do ciasta, a szarlotka wyjdzie idealna. To niezawodny patent

Co na odporność? Produkty z selenem i cynkiem sprawdzą się idealnie

Zachować zdrowie jesienią i zimą pozwoli ci spożywanie produktów z selenem, który wspomaga działanie układu odpornościowego. Znajdziemy go w orzechach brazylijskich, pestkach dyni, a także w mięsie, rybach i owocach morza.

Kasztany pod łóżkiem pochłaniają złą energię?Połóż kasztany na parapecie, a uciążliwy problem zniknie w mgnieniu oka

Naszym sprzymierzeńcem w zachowaniu odporności jest również cynk. Najlepszymi jego źródłami są: 

  • wołowina,
  • wieprzowina,
  • wątroba wieprzowa,
  • wątroba cielęca,
  • ryby
  • owoce morza,
  • pestki dyni,
  • sery żółte,
  • suche nasiona roślin strączkowych,
  • kasza gryczana,
  • migdały,
  • płatki owsiane,
  • ciemne pieczywo.

Warto jednak pamiętać, że każdy organizm jest inny i przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w diecie, należy skonsultować się z dietetykiem, lub internistą.

Więcej o: