Zasypiasz w ten sposób? Lepiej zmień zwyczaje. To zapewni ci zdrowszy wypoczynek

Gdy za oknem robi się coraz chłodniej, kuszące wydaje się zakopanie w ciepłej kołdrze i rozkręcenie grzejnika na maksimum. Sen w zbyt wysokiej temperaturze nie jest najlepszym wyborem, szczególnie gdy śpimy z głową przy kaloryferze.

Niektórzy wolą spać w chłodzie, inni uważają, że ciepło jest bardziej komfortowe. Indywidualne preferencje nie zawsze stoją w zgodzie z tym, co mówią eksperci od snu. Wiele osób nie lubi spać w grubych piżamach i pod ciężką kołdrą, dlatego ustawiają kaloryfer na wyższe temperatury. Ustawienie łóżka przy samym grzejniku to kiepski pomysł. I nie chodzi tylko o blokowanie odpowiedniej cyrkulacji. Dlaczego lepiej nie spać z głową przy kaloryferze?

Zobacz wideo Uderzenia gorąca. Czy to na pewno menopauza?

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Jak pozbyć się chrapania?Sposoby na chrapanie. Dzięki tym trikom spokojnie prześpisz całą noc

Śpisz z głową przy rozkręconym kaloryferze? To nie najlepszy pomysł

Suche powietrze i wysoka temperatura w nocy mogą mieć zły wpływ na komfort naszego snu i zdrowie. Przykręcenie kaloryfera to nie tylko sposób na ograniczenie opłat za ogrzewanie. Jak w rozmowie z portalem Yahoo UK zauważa doktor Nerina Ramlakhan, temperatura mózgu powinna być odrobinę niższa od temperatury ciała – mowa o różnicy pół do jednego stopnia. To pozwala na utrzymanie prawidłowego cyklu snu, a więc i zdrowszy wypoczynek. Trzymanie głowy przy nagrzanym kaloryferze może skutkować przegrzaniem, bólami głowy, a nawet problemami z bezsennością. Zbyt wysoka temperatura w sypialni utrudnia zasypianie. Rano budzimy się zmęczeni i rozdrażnieni. Suche powietrze z kolei sprawia, że możemy mieć problemy z suchością w gardle, kaszlem i katarem, wysuszoną skórą i przekrwionymi oczami.

Co ile czasu zmieniać piżamę i pościel? Robiąc to raz na tydzień popełniasz błądCo ile czasu zmieniać piżamę i pościel? Sprawdź, czy popełniasz błąd

Jak spać, żeby się wyspać? Na początek odsuń łóżko od grzejnika

Przede wszystkim odsuń łóżko od kaloryfera lub odwróć pozycję spania, by nie leżeć z głową przy grzejniku. Najlepiej zapewnić w sypialni odpowiednią wentylację. Dobrym pomysłem jest wietrzenie pomieszczenia przed snem. Zdaniem ekspertów, idealna temperatura waha się między 16 a 18 stopniami Celsjusza. Niższe temperatury mogą być już niekomfortowe. Nie każdy wyobraża sobie spanie zimą przy uchylonym oknie lub przykręconym grzejniku. – Kluczem jest znalezienie temperatury, która odpowiada naszym potrzebom snu – zauważa dr Ramlakhan. Jeśli czujesz, że jest ci zbyt gorąco, wystarczy wystawienie stopy spod kołdry i zmniejszenie temperatury w sypialni o jeden stopień. Dobrym wyborem jest też sięgnięcie po olejek eukaliptusowy. Rozsmarowanie odrobiny produktu na czole między brwiami może pomóc w zaśnięciu. Pamiętaj też, by w pomieszczeniach zapewnić odpowiednią wilgotność powietrza.

Więcej o: