Jak utrzymać formę zimą? W ten sposób zadbasz o wymarzoną sylwetkę i zyskasz odporność

Utrzymanie wymarzonej sylwetki zimą może być nieco trudniejsze niż w okresie letnim. Więcej czasu spędzamy w domu, co znacznie ogranicza nasz ruch. Wiele osób twierdzi też, że celem utrzymania prawidłowej temperatury ciała, zdarza nam się zwiększać kalorykę pokarmów. Jak dbać o formę zimą, aby zachować wygląd, odporność i zdrowie? Podpowiadamy.

Zanim przeczytasz o tym, jak dbać o formę zimą, musisz wiedzieć, że każdy organizm jest inny. Decydując się na daną formę ćwiczeń, dietę, czy ogólną zmianę stylu życia, warto skonsultować się z dietetykiem, lub lekarzem. Na przyrost masy może wpływać nie tylko pora roku, ale przede wszystkim problemy zdrowotne, natury psychicznej, lub np. hormonalnej. Jeśli jednak wiesz, że nic ci nie grozi, skorzystaj z naszych porad, jak najlepiej zadbać o siebie w mroźnym, zimowym okresie.

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl

Zobacz wideo Hanna Żudziewicz nie katuje się dietami po ciąży. "Uwielbiam chipsy"

Jak nie przytyć lub schudnąć zimą? Dieta jest bardzo ważna

Wiele osób obawia się, że to właśnie zimą powrócą zgubione w ciągu roku kilogramy. Aby zadbać o formę lub jeszcze bardziej popracować nad sylwetką, należy wprowadzić do swojej diety kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim ważne jest, aby korzystać z produktów sezonowych. Zimą wybór jest o wiele mniejszy, ale najwięcej witamin wówczas mają:

  • brukselka.
  • buraki.
  • cebula.
  • cykoria.
  • czosnek.
  • dynia.
  • fasola.
  • jarmuż

Z ich użyciem przyrządzisz wiele sałatek, ale i dań na ciepło. Możesz też korzystać z przypraw rozgrzewających, które znacznie poprawiają metabolizm. Jest to np. imbir, kardamon i chilli.

Sprzątanie kuchniJak wyczyścić szafki kuchenne z tłuszczu? Sposoby na zabrudzenia

Jak dbać o odporność zimą? O tym musisz pamiętać

Pewnie każdy z nas pamięta, jak w dzieciństwie mama, lub babcia powtarzały, że sen jest bardzo ważny. W dorosłym życiu ta wiedza przydaje się w różnych dziedzinach, a jedną z nich jest odporność. Jeśli jesteśmy wypoczęci, wyspani i dotlenieni, to znacznie rzadziej łapiemy infekcje. Pomaga też regulacja temperatury ciała za pomocą gorących napojów z dodatkiem np. miodu i cytryny.

RoślinyNaturalny osuszacz powietrza. Te rośliny skutecznie usuwają wilgoć

Jak utrzymać formę zimą? Aktywność fizyczna jest możliwa!

Pomimo tego, że zimą ciężko jest o jazdę na rowerze, czy rolkach, jest wiele innych alternatyw. Pierwsza z nich to oczywiście łyżwy, narty, czy snowboard, jednak nie każdego na to stać i nie każdy ma na to czas. Zamiast tego proponujemy długie, mroźne spacery np. po lesie, rowerek biegowy w domu, a także wybieranie schodów... zamiast windy. Te drobne rzeczy robią wielką różnicę.

Więcej o: