Dodatek węglowy. Sprawdź, komu przysługuje, jak wypełnić wniosek i do kiedy można go złożyć

Do kiedy wniosek o dodatek węglowy można składać w urzędach? Wyjaśniamy, jak prawidłowo go wypełnić oraz komu przysługuje. Sprawdź, jak krok po kroku należy uzupełnić druk, aby został przyjęty w urzędzie. Lepiej się spieszyć, bo zostało na to już tylko kilka dni.

Wniosek o otrzymanie dodatku węglowego można składać do gmin. Dokumenty będą przyjmowane w urzędach do końca listopada 2022 roku.

Więcej podobnych artykułów można znaleźć na naszej stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Ekspert: Jeśli zima nie będzie wyjątkowo mroźna gazu powinno nam wystarczyć

Dodatek węglowy dla kogo? Kto może z niego skorzystać? Jakie warunki trzeba spełnić? 

Z dodatku węglowego będą mogły skorzystać gospodarstwa domowe, których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, kominek, koza, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe - zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi przynajmniej 85 proc. węgla kamiennego.

 Z dodatku węglowego mogą skorzystać osoby, które już zakupiły węgiel, nie ma także kryteriów dochodowych. Jedynym warunkiem, który należy spełnić to wpisanie lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Dodatek węglowy wniosek. Jak poprawie go wypełnić?

Wniosek o dodatek węglowy znajdziemy na a stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, a także w urzędach gmin. Aby nasz wniosek został przyjęty, muszą się w nim znajdować: 

  • Na początku podajemy informację do kogo kierujemy nasz wniosek - tu podajemy prezydenta miasta, burmistrza lub wójta gminy, w której mieszkamy. 
  • Następnie podajemy nasze dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania).
  • Jeśli w skład gospodarstwa domowego wchodzą także inne osoby, to należy podać również ich dane osobowe. 
  • We wniosku należy podać główne  źródło ogrzewania węglowego (np. piec kaflowy, kocioł na paliwo stałe). Wskazane przez nas źródło musi być wcześniej wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, ponieważ będzie to weryfikowane przez gminę podczas rozpatrywania wniosku.  
  • Na końcu dokumentu należy złożyć oświadczenie, że podane przez nas dane są prawdziwe. 

Gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości trzech tysięcy złotych, licząc od dnia złożenia wniosku. 

Więcej o: