Zima w tym roku zaskakuje. Pierwsze mrozy już za nami. Czy wiesz, jakich rzeczy nie wolno robić podczas zimnych dni, żeby nie zniszczyć swojego samochodu? Uważaj, żeby nie popełnić tych błędów.
Mycie samochodu mycie samochodu zimą
Zimą auto brudzi się bardzo szybko. Śnieg i błoto sprawiają, że musimy myć samochód jeszcze częściej niż zwykle.
Mycie samochodu zimą jest wskazane w momencie, kiedy na karoserii samochodu zauważymy połacie soli wykorzystywanej podczas odśnieżania dróg. Sól jest bardzo niebezpieczna dla karoserii samochodu, a jej działanie sprzyja pojawianiu się na samochodzie ognisk rdzy. W takim przypadku najlepiej jak najszybciej udać się do myjni.
Ważne jest jednak to, żeby nie myć samochodu samemu. Korzystanie z myjni bezdotykowej może okazać się wielkim błędem. Dlaczego?
W trakcie mycia auto szybko będzie pokrywać się skorupą lodu. To samo będzie dotyczyć szyb oraz lamp. Może to sprawić, że uszkodzone zostaną kanały odpływowe oraz uszczelki.
Najlepiej, jeśli umyjesz auto w ciepłym garażu. Jeśli nie masz takiej możliwości, udaj się do myjni automatycznej, ale tylko takiej, która dokładnie osuszy auto.
Kawałki lodu spadające z samochodu podczas jazdy mogą stanowić zagrożenie dla przejeżdżających samochodów. Jeśli nie możesz skorzystać z myjni automatycznej i nie dysponujesz garażem, najlepiej będzie, jeśli odłożysz mycie auta na inny dzień.
Staraj się myć samochód wyłącznie wtedy, gdy termometr wskazuje od dwóch stopni w górę.
Pamiętaj, że jeśli twoje numery rejestracyjne przez bród są nieczytelne, możesz dostać mandat!
fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Wyborcza.pl
Niekiedy wydaje się, że lód zastygnięty na szybie, można po prostu usunąć wycieraczkami. Niestety w czasie mrozu mogą one przymarznąć do szyby na tyle mocno, że mimo włączenia nie poruszą się. Możesz wtedy na stałe uszkodzić mechanizm wycieraczek. Błędem jest też używanie wycieraczek na zamarzniętej szybie. Bardzo szybko niszczą się wtedy pióra, które są niezwykle ważne w warunkach zimowych.
Łódź uplasowała się na drugim miejscu rankingu miast przyjaznych kierowcom według raportu Oponeo i Yanosik. Czy słusznie? Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Wiele z nas odruchowo zaciąga hamulec postojowy (tzw. ręczny) po zakończeniu jazdy. W starszych autach może zakończyć się to zamarznięciem i brakiem możliwości ruszenia, kiedy auto będzie stało na mrozie.
Jeśli masz samochód z elektrycznym hamulcem postojowym, to nie tylko go nie zaciągaj, jeśli nie jest to absolutnie konieczne, lecz także sprawdź po wyłączeniu silnika, czy nie zaciągnął się sam.
Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl