Za każdym razem podczas płatności kartą w sklepach stacjonarnych słyszymy pytanie "potwierdzenie drukować?" i w większości przypadków pada na nie krótka i szybka odpowiedź "nie". Czy jednak zawsze powinniśmy odmawiać potwierdzenia? Są przypadki, w których będzie nam ono niezbędne.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Większość osób jest zdania, że potwierdzenia transakcji są zbędne, tylko zaśmiecają portfel i są marnotrawstwem papieru. Jeśli jednak przy płatności kartą coś poszło nie tak, ten wydruk może być przydatny przy składaniu reklamacji w banku lub podczas korzystania z gwarancji. Jeśli podczas płatności za pierwszym razem wyskoczył błąd lub transakcja odrzucona, a po drugiej próbie udało się zapłacić, lepiej zabrać potwierdzenie, gdyby wystąpiła sytuacja podwójnego pobrania pieniędzy z konta, co wiąże się ze składaniem reklamacji w banku.
W sytuacji, gdy podczas płatności wyskoczyła informacja o odrzuceniu płatności z powodu braku środków na koncie bankowym, zabranie wydruku z terminala, jest konieczne. W tej sytuacji zazwyczaj płacimy gotówką czy próbujemy inną kartą. Lepiej jednak zachować potwierdzenie, bo choć rzadko, może się okazać, że nastąpiła próba ściągnięcia środków z konta bankowego i po jego zasileniu pieniądze zostaną pobrane. Potwierdzenie odrzucenia transakcji jest dowodem, żeby łatwo zweryfikować zaksięgowane operacje płatnicze.
Aby dokonać zwrotu lub reklamacji, należy posiadać dowód zakupu, którym nie musi być paragon fiskalny. Tutaj również może się przydać wydruk potwierdzenia płatności, który stanowi dowód zakupu. Ponadto, dowodami zakupu są również wyciąg z rachunku bankowego oraz e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Te dokumenty znajdują się na liście UOKiK jako potwierdzenia nabycia towaru.