Kupując prezenty świąteczne, martwimy się, że obdarowany nie będzie zadowolony z tego, co otrzymał. Podarek może okazać się nieprzydatny lub nie wpaść w czyjeś gusta, a kupując ubrania łatwo nie trafić z rozmiarem. Czy w tej sytuacji prezent jest zmarnowany? Niekoniecznie! Pamiętaj, że masz prawo do zwrotu.
Zainteresował Cię ten artykuł? Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował na swoim portalu poradnik, co należy zrobić, jeśli świąteczny prezent był nietrafiony. Okazuje się, że jeśli przedmiot został zakupiony przez internet, to mamy prawo zwrócić go w ciągu 14 dni od zakupu. Nie trzeba w tej sytuacji podawać przyczyny zwrotu. Jest to związane z tym, że kupując rzeczy przez internet, nie mamy możliwości obejrzenia ich przed transakcją. Oczywiście dotyczy to prezentów, które nie zostały zniszczone i nie noszą śladów użytkowania.
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował również, jak postępować, jeśli prezent został kupiony w sklepie stacjonarnym. Zwrot takiego zakupu zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Kupując stacjonarnie, klient ma możliwość obejrzenia przedmiotu czy ewentualnego przymierzenia przed zakupem. Sprzedający ma prawo nie przyjąć zwrotu lub zaoferować w zamian kartę podarunkową zamiast oddania gotówki.
Kupując prezenty, należy dobrze rozważyć, co chcemy komuś podarować. Niektóre przedmioty nie podlegają zwrotom niezależnie od tego, w jaki sposób zostały zakupione. Są to m.in.: