Ukryta funkcja na dziale z pieczywem rozwiąże popularny problem. Prawie nikt o niej nie wie!

Pieczywo w supermarketach jest zazwyczaj tańsze niż w piekarni, co skłania wielu konsumentów do zakupu. Odwiedzając stoisko zazwyczaj nie mamy pojęcia, że szuflady z pieczywem mają ukrytą funkcję! Ten trik ułatwi robienie zakupów.

Jeśli kupujesz bułki w supermarketach, z pewnością wiesz, że nie zawsze można trafić na pełne półki z pieczywem. Natomiast wydostanie ostatnich sztuk pozostałych na samym końcu, może stanowić problem, zwłaszcza dla osób starszych. Okazuje się jednak, że w jednej z sieci sklepów istnieje ukryta funkcja.

Zobacz wideo Ekspertka od żywienia i trenerka, Natalia Kruczyńska, dosadnie o tym, co nas tuczy. "To nie pieczywo i ziemniaki"

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Dlaczego kupujemy pieczywo z supermarketów?

Coraz więcej osób po chleb czy bułki chodzi do większych sklepów, a nie piekarni. Wpływa na to kilka czynników. Świeże pieczywo w supermarketach jest dostępne praktycznie od rana do wieczora, często też w niższej cenie. Ponadto przy okazji takiego wypadu możemy kupić od razu inne produkty. Nic więc dziwnego, że same markety starają się wychodzić swoim klientom naprzeciw.

Ukryta funkcja półki z pieczywem. Nie wszyscy o niej wiedzą

Jeśli przyjrzymy się dokładnie półkom na stoisku z pieczywem, powinniśmy zauważyć dźwignię w ich prawym górnym rogu. Naciśnięcie jej umożliwia wysunięcie szuflady, co znacznie ułatwia wybranie znajdujących się we wnętrzu przysmaków. Rozwiązanie to zostało stworzone głównie z myślą o pracownikach, którzy dokładają towar. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby klienci też z niego korzystali. Pamiętaj jedynie, aby szufladę za sobą zamknąć. Dzięki temu pieczywo pozostanie dłużej świeże dla innych osób i będzie chronione przed zanieczyszczeniami ze sklepu.

Dlaczego stoisko z pieczywem jest na końcu sklepów? Ciekawostka o supermarketach

Ciekawostką bardziej uniwersalną, o której nie wszyscy wiedzą jest to, dlaczego stoiska z pieczywem są zazwyczaj umieszczane na samym końcu sklepu, niezależnie od sieci supermarketu. Taki układ jest bardzo celowy i jest jednym z powszechniej stosowanych zabiegów marketingowych. Pieczywo jest produktem, po które przychodzi wielu klientów. Jeśli jednak muszą oni najpierw przejść przez cały sklep, zwiększają się szanse, że skuszą się oni na zakup czegoś więcej, nawet jeśli tego nie planowali. Czasami może to też działać na naszą korzyść. Być może akurat przypomni nam się w czasie pokonywania całej drogi, że kończy nam się już sól lub cukier.

Więcej o: