Marynarki tej firmy kosztują nawet 12 tysięcy zł. Teraz Balenciaga odda ci jeden z projektów za darmo

Marynarka od jednej z najsłynniejszych marek na świecie? Dla wielu miłośniczek mody to największe marzenie, ale ze względów finansowych, niewiele z nich może sobie pozwolić na to, by je spełnić - aż do dzisiaj. Teraz Balenciaga odda ci jeden ze swoich projektów za darmo. Jest jednak pewien haczyk.

Ten hiszpański dom mody luksusowej istnieje od 1919 roku. Balenciaga produkuje odzież, obuwie, torebki, akcesoria i perfumy, które rok w rok trafiają na listę największych trendów. W 2022 roku marka stanęła przed katastrofą wizerunkową, po której teraz próbuje zatrzeć nieprzyjemne wrażenie. Firma chce, żeby ten rok był powrotem do krawiectwa, więc udostępniła w sieci krój swojej najnowszej marynarki. Po co?

Zobacz wideo Julia Wieniawa kocha bawić się modą. "Można mieszać wszystko"

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Modna marynarka od Balenciagi za darmo?  "Zrobi go każda krawcowa"

Dom mody Balenciaga chce zwrócić uwagę ludzi na rzemieślnicze krawiectwo. Teraz na stronie firmy można znaleźć wysokiej rozdzielczości wykrój krawiecki, który drukujemy i na jego bazie szyjemy własną marynarkę projektu domu mody. Można zrobić to samodzielnie lub zlecić to krawcowi czy krawcowej. Jak sugeruje marka, najlepszym materiałem  do uszycia produktu będzie wełna, a jako podszewka najlepiej sprawdzi się włókno cupro. Na wykroju możemy znaleźć wszystkie informacje o wyłożeniach marynarki, jej kieszeniach i umiejscowieniu guzików. Na stronie Balenciaga możemy przeczytać:

Można wykorzystać wzór samodzielnie albo oddać go krawcowi, aby uszył marynarkę z użyciem dowolnie wybranych materiałów

pranie Jak szybko wysuszyć pranie? Ta metoda potrafi przyspieszyć cały proces

Balenciaga w ogniu krytyki. Afera wokół marki nie cichnie

2022 rok był gorszy dla Balenciagi niż przewidowano. Jesienią firma wypuściła sesję zdjęciową do kampanii, która miała promować nowe kolekcje marki, lecz szybko padły zarzuty, że firma propaguje pochwałę dla niemoralnych zachowań. W połowie listopada zdjęcia promujące kolekcję świąteczną i wiosenną na 2023 rok. Na zdjęciach można było zobaczyć dzieci w otoczeniu przedmiotów dla dorosłych i nie tylko. Te zdjęcia sprowadziły na firmę falę oburzenia i mimo wielokrotnych przeprosin ze strony firmy, wciąż znajdują się w niełasce konsumentów. W lutym 2023 dyrektor kreatywny zapowiedział, że chcą wrócić do tradycji tego domu mody. Znaczna część nowej kolekcji domu mody jest klasyczna i nawiązuje do dorobku założyciela tej firmy.

Staruszka Usłyszała w telefonie głos wnuczka. Spotkała się z klonem. "Mogłam stracić tysiące"

Więcej o: