Ostateczne zarobki youtuberów zależą od wielu czynników. Na początku użytkownicy muszą spełnić warunki konieczne do uczestnictwa w programie partnerskim YouTube. Wynagrodzenie zaczyna spływać, gdy ci uzyskają pierwszy tysiąc subskrybentów i osiągną cztery tysiące godzin wyświetleń w ciągu 12 miesięcy lub 10 milionów w 90 dni w przypadku Shorts. Jednym z głównych źródeł zarobków są wpływy z programu Google AdSense, który dotyczy reklam wyświetlanych przed lub w trakcie filmu. Jak prezentują się kwoty? W 2022 nie było na co narzekać.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Wysokość zarobków użytkowników YouTube, zależna jest od kraju, tematyki i popularności danego kanału. Ostatecznie największe znaczenie ma liczba wyświetleń. Wielu youtuberów dąży do magicznego miliona, ponieważ to właśnie wtedy kwoty zaczynają być zawrotne. Według serwisu Insider zazwyczaj wynoszą od 3,4 tys. dolarów do aż 30 tys. dolarów. Shelby Church zdradziła, że w 2020 roku za treści, które generowały ponad milion wyświetleń, otrzymywała zwykle od 2 tys. dolarów do 30 tys. dolarów. Górna granica dotyczyła filmu, który osiągnął 1,8 mln wyświetleń. Jak zatem wyglądają zarobki w Polsce? Niestety, wciąż są to dane mocno chronione, jednak niektórzy chcą, aby te nie były już taką tajemnicą. Tą sprawą zainteresował się Tomasz "Gimper" Działowy, który na portalu posiada ponad 2 mln subskrybentów. Youtuber za pośrednictwem Twittera poinformował, że w 2022 roku za 10 mln wyświetleń otrzymywał około 90-100 tys. zł. Według Tomasza "REVO" Bagińskiego oraz Łukasza Wojtyca znanego jako Wujek Łuki, ta kwota może być jeszcze większa i sięgać 150-200 tys. zł. Wszystko wskazuje na to, że wynagrodzenie powiązane jest również z popularnością danego twórcy, ponieważ byli i tacy, którzy pisali na przykład o kwocie 25 tys. zł.
Zarobki na YouTube nie ograniczają się jedynie do reklam oraz wyświetleń na filmach. Pieniądze mogą pochodzić również z:
Wiele z tych opcji dostępnych jest dopiero po zbudowaniu własnej publiczności i zebraniu pokaźnej grupy odbiorców. W tym przypadku ciężko mówić o konkretnych kwotach, ponieważ wszystko zależy od jakości, ilości i częstotliwości publikowanych treści oraz popularności youtubera w danym momencie.