Choć włoskie czy austriackie trasy potrafią zauroczyć, to nie trzeba od razu jechać za granicę, aby przeżyć piękną podróż. W Polsce też mamy wspaniałe drogi, które zachwycają podczas podróży. Mowa tu o Drodze Stu Zakrętów na Dolnym Śląsku. Jeśli nie masz planów na weekend, warto przejechać się tą trasą, bo rozciągające się z niej widoki zapierają dech w piersiach.
Zainteresował Cię ten artykuł? Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Droga Stu Zakrętów, zwana także Szosą Stu Zakrętów znajduje się na terenie Gór Stołowych, a dokładnie na trasie drogi wojewódzkiej nr 387 w Kotlinie Kłodzkiej, w województwie dolnośląskim. Łączy Radków z Kudową-Zdrój, a po drodze mija się takie miejsca jak Filary Skalne, Stroczy Zakręt, Szczeliniec Wielki z Karłowa, Fort Karola i Lisią Przełęcz. Cała trasa wynosi 23 kilometrów, jednak rozciąga się na różnych wysokościach. Najwyżej położony punkt leży na wysokości 780 m n.p.m, a różnica między nim a najniższym odcinkiem wynosi około 400 m. Co więcej, po drodze mija się malownicze krajobrazy. Widoki zmieniają się w zależności od wysokości - raz widzimy imponujących rozmiarów skały, a za chwilę możemy zobaczyć głębię gęstego lasu. Zdecydowanie warto przejechać się tą trasą.
Szosa Stu Zakrętów znajduje się w tym miejscu od ponad 150 lat. Jej budowę rozpoczęto w 1867 roku i zakończono trzy lata później. Droga rzeczywiście ma sto serpentyn, co sprawia, że jest bardzo trudna. Niedoświadczeni kierowcy powinni z niej zrezygnować, ponieważ dobierając zbyt wysoką prędkość i nie umiejąc reagować w stresujących sytuacjach, jazda może być prawdziwym zagrożeniem. Szczególnie niebezpiecznie może zrobić się zimą. Co ciekawe, za jednym z zakrętów kręcono sceny do słynnego filmu "Opowieści z Narnii: Książę Kaspian". Ekipa filmowa ustawiła się przy Błędnych Skałach. Jeśli chcesz zwiedzić te okolice, warto dokładnie przemyśleć trasę. W lutym tego roku 45-metrowy odcinek ciągnący się od skałki "Głowa Króla" aż do skrętu do Pasterki został zamknięty. Powodem było osunięcie się nasypu stanowiącego podporę dla jezdni, w wyniku czego trasa została uszkodzona. Nie ogłoszono, jednak kiedy zakończą się prace remontowe.