Skandaliczna reklama ?
Firma Tecffood, producent Kamikaze , w najnowszej kampanii wyborczej wykorzystała zdjęcie, na którym widać jak czeski minister drzemie. Fotografię zrobiono podczas debaty prezydenckiej w lutym tego roku.
Kiedy pierwsze billboardy pojawiły się na czeskich ulicach minister Schwarzenberg był akurat w szpitalu. Przedstawicielka ministerstwa spraw zagranicznych powiedziała wówczas, iż reklama wprowadza ludzi w błąd ponieważ minister podczas debaty wcale nie zasnął. Po prostu się zamyślił - poinformowała Zuzana Opletalová.
Także czeska Rada pro reklamu, kontrolująca treść reklam, uznała reklamę za nieetyczną i zażądała usunięcia billboardów. Zdaniem rady, nie można wykorzystywać wizerunku polityka do celów komercyjnych. Firma Tecffod zgodziła się usunąć billboardy. Jendak jej przedstawiciel, Jaroslav Dostalik, zaznaczył, że jego zdaniem plakaty nie naruszyły zasad etyki.
Minister: Mnie się podoba!
Najciekawsze jest to, iż sam zainteresowany nie ma nic przeciwko reklamie Kamikaze. Karel Schwarzenberg po wyjściu ze szpitala ogłosił, że billbordy nie powinny zostać usunięte. - Niech ludzie maja trochę zabawy - skomentował minister. O przeciwnikach plakatów powiedział: "Niech idą do diabła!"
Schwarzenberg przyznał ponadto, iż w czasie prezydenckiej debaty na chwilę zasnął. Nie ma to jak polityk z poczuciem humoru...
Zobacz także: Stefan B. i polska afera billboardowa