Pomniki słynnego astronoma oraz kultowej pary z komedii Sylwestra Chęcińskiego zostały przebrane w biało-czerwone koszulki reprezentacji Polski , której Tyskie jest sponsorem.
W specjalnym oświadczeniu firma napisała : "Celem jest zjednoczenie fanów reprezentacji do wspólnego kibicowania Naszym i czynnego zaangażowania się w we wspieranie biało-czerwonym".
Podobna akcja jest już planowana w kilku innych miastach polski m.in. w Olsztynie, Rzeszowie i Zielonej Górze. Ile zarobiło miasto za "użyczenie" pomników? - Tyskie nie płaci miastom - odpowiada toruńskiej gazecie rzeczniczka prezydenta miasta, Agnieszka Pietrzak .
Naiwny jest jednak ten, kto liczy na darmową reklamę swej firmy na miejskich pomnikach.
- Taka akcja to tylko jednorazowe wydarzenie - podkreśla Andrzeja Szmak , szef magistrackiego wydziału informacji, promocji i turystyki.
Jak widać, zasada, iż są równi i równiejsi nadal obowiązuje...Swoją drogą warto zauważyć, że pomysł "pomnikowej" promoocji ma jeden ważny atut dla reklamodawcy - po prostu nie da się przed nią uciec ...