Wpadka dziennikarzy: "Lądowanie na Księżycu było mistyfikacją"

Uwierzyli w dowcip serwisu internetowego.

Dwie gazety z Bangladeszu opublikowały informację, że lądowanie człowieka na Księżycu było mistyfikacją. Dziennikarz ''Daily Manab Zamin'' znalazł zaskakujące informacje na amerykańskiej stronie The Onion . W artykule dowodzono, że lądowanie człowieka na Księżycu było wielką mistyfikacją .

Cytowano nawet samego Neila Armstronga, który miał przyznać, że obejrzał filmiki na YouTube, które przekonały go , że został oszukany. W rzeczywistości nie Armstrong wylądował na Księżycu. Zdjęcia NASA były fałszywkami, które zrobiono w stanie Nowy Meksyk - donosił the Onion.

- Pomyśleliśmy, że wiadomość jest tak wiarygodna, że wydrukowaliśmy ją bez sprawdzenia - tłumaczy jeden z redaktorów, Hasanuzzuman Khan. - Nie mieliśmy pojęcia, że the Onion nie jest prawdziwym serwisem informacyjnym - dodaje.

Następnego dnia napisał o tym kolejny bangladeski dziennik - ''The New Nation". Nikt nie zorientował się, że coś jest nie tak. Tymczasem The Onion jest stroną satyryczną i publikowane tam wiadomości mają zwykle mały związek z rzeczywistością. Cytaty z Armstronga po prostu wymyślono. Bangladeskie gazety musiały opublikować sprostowanie.

WIĘCEJ CIEKAWOSTEK ZNAJDZIESZ NA DESER.PL>>>

Więcej o: