Tysiące odcisków stóp dinozaurów. Szły w jedną stronę

Są śladem masowej migracji lub panicznej ucieczki przed drapieżnikami.

Paleontolodzy odkryli ponad 3 tys. odcisków stóp dinozaurów w rejonie największego ''cmentarzyska'' dinozaurów na świecie, w Zhucheng na wschodzie Chin - informuje agencja Xinhua.

Ślady stóp wielkich gadów zajmują powierzchnię 2 600 metrów kwadratowych, pochodzą sprzed co najmniej 100 mln lat. To wyjątkowe odkrycie ze względu na liczbę znalezionych odcisków i ich wielkość - mówią naukowcy.

Tą samą drogą przewędrowały dinozaury należące do sześciu różnych gatunków, m.in. tyranozaury. Ślady mają od 10 do 80 cm długości. I wszystkie skierowane są w tym samym kierunku.

Może to wskazywać na migrację albo paniczną ucieczkę roślinożernych dinozaurów, nagle zaatakowanych przez drapieżniki - twierdzi Wang Haijun z Chińskiej Akademii Nauk.

W rejonie Zhucheng znajduje się aż 30 stanowisk paleontologicznych, na których znaleziono szczątki dinozaurów - dlatego chińskie miasto nazywane jest ''miastem dinozaurów'' . Eksperci twierdzą, że odkrycie tak dużej ilości kości dinozaurów na tak niewielkim obszarze może pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie o przyczynę wyginięcia wielkich gadów miliony lat temu.

Hal