Greenpeace drwi z bezskutecznych prób zażegnania kryzysu w Zatoce Meksykańskiej podejmowanych przez BP. Filmik, który zaczyna kampanię przeciw BP i innym firmom handlującym ropą nawiązuje do stylistyki reklam ''cudownych produktów'' oferowanych np. w sprzedaży reklamowej.
Narrator ''reklamówki'', Bruce z wielkim entuzjazmem wykrzykuje jak świetnym produktem jest ScamWow (''Wow-Afera''') ścierka, która zetrze wszystkie plamy ropy. - Przestań tracić miliony na akcję oczyszczania i zacznij używać Scam Wow! - namawia Bruce.
Na potwierdzenie jego słów krajobraz zniszczonego środowiska za sprawą ścierki zmienia się w egzotyczny las. - Energia odnawialna - to takie pracochłonne! - krzyczy Bruce i przekonuje do wspaniałej szmatki. Za jej pomocą można pozbyć się też kleistych resztek ropy na plaży i wyczyścić zwierzęta. I nie będzie żadnych bojkotów- namawia Bruce.
Jest też wypowiedź specjalisty - pani w białym kitlu wyjaśnia, że efekty wycieku ropy są nieodwracalne, ale można oczyścić swój wizerunek - Dlatego eksperci, tak jak ja, polecają ScamWow - dodaje.
Na koniec filmiku pojawia się adres strony organizacji . Greenpeace przekonuje, że jedynym sposobem zapobieżenia kolejnym katastrofom w przyszłości jest rewolucja - przejście na korzystanie z energii odnawialnych.
doro