Ruszyła kampania reklamowa przyjaznej środowisku serii Hyundaia - Live Smart. Promowane są kolejne ekologiczne samochody tej marki - Sonata (wersje Hybrid i 20T) oraz Tucson .
Plan filmowy gdzie nakręcono trzy reklamy był całkowicie przyjazny środowisku. Zatrudniono nawet specjalistkę, której zadaniem było pilnowanie eko-porz±dku i edukacja wszystkich pracujących na planie. Uczyła jak segregować śmieci i oszczędnie zużywać wodê. Dzięki jej pracy zgromadzono o 75% mniej śmieci niż zazwyczaj.
Jak ekologicznie to do końca - tą maksymą kierowali się marketingowcy Hyundaia i producenci kampanii. Założyli, że podczas realizacji nagrania nie zostaną wyemitowane najmniejsze ilości dwutlenku wêgla. Udało się to w 96% .
Energię elektryczną służącą do oświetlenia planu pozyskano za pomocą roweru dynamo. Baterie słoneczne kumulowały prąd do ładowania kamer i innych wymagających tego sprzętów. Specjalne dźwignie napędzane siłą ludzkich mięśni posłużyły do przesuwania ekranu, na którym wyświetlano drzewa i ulicę.
Dzięki tym urządzeniom i zaangażowaniu wszystkich osób biorących udział przy kampanii udało się w przyjazny dla środowiska sposób nakręcić całkiem ładne i ciekawe reklamy.
Promowane samochody posiadają dwa silniki - elektryczny i spalinowy. Producenci zapewniają, że przy użyciu tego pierwszego można jechać nawet do 100 km/h. Litowo-polimerowe baterie, które gromadzą prąd są według Hyundaia najwydajniejszymi na świecie.
arak