241543903 zaczęło pojawiać się niedawno na rozmaitych profilach facebookowych. Zawsze z dołączonym zdaniem: wpisz ten numer w Google, wybierz zakładkę "obrazki". Po wykonaniu polecenia naszym oczom ukazywał się...
Szereg obrazków, ukazujących ludzi z głowami w lodówce. Oczywiście, nie chodziło o przypadek - pierwszy obrazek wyjaśnia, że celem jest nakłonienie ludzi do zrobienia takich zdjęć, a potem umieszczenia ich w Internecie z opisem "241543903". Ot, tak. Dla zabawy.
Cała akcja ma już prawie rok, a w Polsce pojawiła się z opóźnieniem przez... Facebooka. Jak się okazuje, była głównie wycelowana w użytkowników Twittera - w naszym kraju niezbyt popularnego - i dopiero później wyciekła na portal Marka Zuckerberga. Tam w naturalny sposób trafiła w ręce polskich użytkowników. I zabawa zaczęła się na nowo.
Dziwne? Być może. Ale zabawne. I jak zwykle umacniające naszą wiarę w internautów.
Red. K.