W Norwegii rozpoczęła się kolejna kampania społeczna mająca na celu wyrównanie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Oczywiście ten kreatywny naród postanowił to zrobić w zupełnie innym stylu niż reszta świata. Zamiast monotonnych, grających na uczuciach klipów emitowanych pomiędzy jedną a drugą telenowelą Norwegowie postanowili ukazać... 'nietypowe' korzyści wynikające z zatrudniania takich osób.
Za reklamę odpowiedzialne jest Norweskie Stowarzyszenie Niewidomych. Jego przesłanie brzmi: 'Unikaj plotek w pracy, zatrudnij osobę niewidomą'. Może klip jest lekko skandalizujący, ale ma swój niepowtarzalny styl i zachęca do myślenia o osobie niepełnosprawnej jako o interesującym pracowniku. Agencja odpowiedzialna za spot pt. "Biurowa miłość" nagrała także drugą reklamę dla stowarzyszenia.
Spot z przebierającą się szefową nie jest aż tak odlotowy, ale także nam się podoba. Zastanawiamy się, czy w Polsce takie podejście do sprawy nie wzbudziłoby burzy medialnej. W 'poprawnej politycznie' Norwegii okazało się, że nikogo nie obraża ani nie dyskryminuje.
Obydwa filmiki zostały nagrane przez agencję reklamową 'Try' z Oslo. Wyreżyserował je Arild Frölich.
Tajemnica śmierci legendarnej Amelii Earhart bliska rozwiązania >>