Jak Amerykanie nakłaniają do głosowania?

Amerykański Instytut Sztuk Graficznych zaapelował do grafików z całego kraju, by zaprojektowali oryginalne plakaty nakłaniające głosowania. Zobacz efekty!   

Akcja rozpoczęła się w 2000 roku. AISA gromadziła wówczas plakaty, które miały być wykorzystane przed wyborami prezydenckimi w 2004 roku. Udało się zebrać 50 tysięcy niesztampowych wzorów.

Niedługo okaże się, co graficy przygotowali na zbliżającą się kampanię prezydencką. Tymczasem za stroną divinecaroline przypominamy najciekawsze plakaty, które zachęcały amerykańskich wyborców do pójścia do urn:

Jim Lasser, Wisconsin

Tom Hope, Orlando

Jim Lasser, Wisconsin

Adam Trautt, St. Louis

Craig Williams, NY

John Resh, Chicago

Plakaty są naprawdę rewelacyjne, jednak jak się okazuje czasami najsilniejszy przekaz można zawrzeć w najprostszej formie. Oto jeden z najbardziej minimalistycznych plakatów wyborczych, stworzony specjalnie z okazji prawyborów - hit na amerykańskich forach (i wśród przeciwników Hillary Clinton):

Więcej o: