Prezerwatywa w komórce podbija Indie

''Kondom, kondom, kondom!'' radośnie śpiewane przez chór a capella od miesiąca podbija serca i komórki w Indiach. Intrygujący dźwięk jest elementem kampanii promującej bezpieczny seks. Melodia okazała się prawdziwym hitem, a kampania - sukcesem.   

Dzwonki w telefonach mogą być nijakie, bardzo wkurzające albo po prostu odjazdowe. Sygnał, który w ciągu ostatniego miesiąca ściągnęło 270 tys. właścicieli telefonów komórkowych z Indii i całego świata należy do tych ostatnich.

Stronę , gdzie dźwięk jest dostępny odwiedziło już ponad 2 miliony internautów. Dzieło dwóch indyjskich artystów (Ruperta Fernandesa i Vijay'a Prakasha) jest częścią kampanii prowadzonej z funduszy BBC World Service, skierowanej do coraz większej rzeszy posiadaczy komórek w Indiach. Dzisiaj ich liczbę ocenia się na ponad 250 mln osób.

Jak podkreśla Yvonne MacPherson z BBC World Service jest to pierwszy przypadek wykorzystania dzwonka w telefonie w kampanii społecznej. - Chcieliśmy stworzyć pretekst do dyskusji, żeby skłonić ludzi do rozmów i przełamania tabu wokół prezerwatyw - tłumaczy MacPherson. Na pewno udało się wypromować wielki hit . Sami oceńcie, czy ''kondom'' w komórce ma szanse podbić również polski rynek:

Więcej o: