Reklama napoju Coca-Coli "wprowadza w błąd". Zakazali

Poszło o ilość cukru w cukrze w półlitrowej butelce.

Sprawa dotyczy brytyjskich billboardów Coca-Coli, na których jeden z napojów koncernu (VitaminWater) wychwala się pod hasłem "pyszny i odżywczy" . Na slogan niezwłocznie zareagowali jak zawsze czujni urzędnicy - uznali, że reklama wprowadza w błąd i w oczywisty sposób nadużywa sensu słowa "odżywczy". I zakazali jej dalszego rozpowszechniania.

Nie można uznać za odżywczy napoju, który w półlitrowej butelce zawiera ponad pięć łyżeczek czystego cukru - czytamy w oświadczeniu brytyjskiego Urzędu Kontroli Jakości Reklam (ASA), jakie powstało po rozpatrzeniu skarg konsumentów.

Opinia ta wyraźnie rozczarowała przedstawicieli Coca-Coli, którzy odpowiedzieli na nią ze zdecydowaniem godnym filologów angielskich broniących czystości języka. Przymiotnik ''odżywczy'' został zastosowany, ze względu na zawartość w napoju witamin (np. witaminy C w ilości odpowiadającej dziennemu zapotrzebowaniu w 100 proc.) - nie cukru. A poza tym...

- Nigdy nie ukrywaliśmy, że napój zawiera 23 g cukru w butelce 500 ml. Od początku umieszczaliśmy informacje o tym na etykiecie - broni reklamy rzeczniczka koncernu. - Naszym zdaniem nie umniejsza to zawartości witamin i składników mineralnych - dodaje.

ZAPRASZAMY NA DESER.PL || FACEBOOK

Więcej o: