Ci emeryci będą dostawać dożywotnio 200 złotych do emerytury. Wniosku nie złożą w ZUS

200 złotych do emerytury, to świadczenie comiesięczne, które może wspierać wybraną grupę seniorów. Jest wynagrodzeniem za wieloletnią, bezinteresowną pomoc. Komu przysługuje dodatkowe świadczenie ratownicze? Wyjaśniamy zasady przyznawania 200+ do emerytury.

Wielu seniorów może ubiegać się o dodatkowe pieniądze do obecnej emerytury. Jednym z pomocnych świadczeń jest dodatek w wysokości 200 zł, który przysługuje określonej grupie emerytów. Sprawdź, czy możesz się o niego ubiegać i jak złożyć wniosek o przyznanie pieniędzy.

Zobacz wideo 14. emerytura zostanie na stałe? Pytamy wiceministra finansów

Zainteresował Cię ten artykuł? Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Dla kogo jest 200 zł do emerytury? Tylko dla wybranych grup!

Świadczenie ratownicze przysługuje seniorom, którzy czynnie uczestniczyli w akcjach ratunkowych jako strażacy lub ratownicy górscy. Brana jest pod uwagę służba w organizacjach:

  • Ochotnicza Straż Pożarna
  • Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

Ważna jest również długość stażu. Mężczyźni mogą ubiegać się o dodatek po 25 latach służby, a kobiety po 20. Trzeba również pamiętać, że dodatkowe świadczenie przysługuje tylko osobom, które osiągnęły wiek emerytalny, czyli 65 lat dla mężczyzn i 60 dla kobiet.

Kto wypłaca dodatek 200 zł do emerytury? Tym razem nie jest to ZUS

Choć Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wypłacają większość świadczeń, to w tym wypadku jest nieco inaczej. Dodatkowe 200 zł przekazuje Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Warto wiedzieć, że w przeciwieństwie do innych dodatków, ten nie jest uzależniony od wysokości aktualnej emerytury i nie ma progu dochodowego.

Gdzie złożyć wniosek o 200 złotych do emerytury co miesiąc? Nie zapomnij o dokumentach

Wniosek o przyznanie dodatku trzeba złożyć u właściwego komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Co ważne, do wniosku należy dołączyć dokumentację potwierdzającą uczestnictwo w akcjach ratunkowych OSP, GOPR lub TOPR oraz potwierdzenie od trzech świadków. Co ważne, służba nie musi być stale czynne. Wystarczy, że wnioskujący wziął udział w przynajmniej jednej akcji ratunkowej w ciągu roku. 

Więcej o: