Wyprzedaże, czyli poświąteczna gorączka. Jak nie dać się zwariować sklepowym przecenom?

Po gorączce zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia nadchodzi ona - wyprzedaż poświąteczna. Sklepy wyprzedzają się w obniżkach cen i reklamach. -50% a czasami nawet -70% zachęca wiele osób do zostawiania swoich pieniędzy w galeriach handlowych. Warto jednak zastanowić się dwa razy przed zakupami.

Wyprzedaż poświąteczna w wielu sklepach rozpoczęła się już 27 grudnia. Niektóre osoby, zamiast odpoczywać po świętach w domach, wybrali się do galerii handlowych na pierwsze zakupy w obniżonych cenach. Nie da się ukryć, że po Świętach domowy budżet jest mocno nadszarpnięty. Jednak to nie powstrzymuje konsumentów przed zakupami. Jak nie dać się zwariować sklepowym przecenom i zaoszczędzić? Jest na to sposób. 

Zobacz wideo Policjantka uratowała dziecko krztuszące się w sklepie

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Armagedon w sklepach stacjonarnych. Jak zachowują się klienci?

Wystarczy wejść do kilku sklepów z odzieżą, aby przekonać się, że promocje źle wpływają na człowieka. Szaleństwo zakupowe sprawa, że klienci kupują rzeczy nie dlatego, że ich potrzebują, ale dlatego, że są w promocji. Mimo że temat wydaje się błahy, to jednak w wielu przypadkach można mówić o zakupoholizmie, który jest niebezpieczny. 

Jak kupować mniej? Jest na to sposób

Aby nie dać się zwariować wyprzedażą, warto zastanowić się dwa razy, zanim dany produkt trafi do koszyka. Kolejną kwestią jest podjęcie decyzji, czy ta rzecz naprawdę jest potrzebna, czy kupuje się ją tylko i wyłącznie dlatego, że jest ładna i tańsza. Należy także zwrócić uwagę na reklamy. To, że jest przecena -70% nie oznacza, że dotyczy wszystkich produktów. Warto zapytać o to sprzedawcę, zanim udasz się do kasy. Cena do uregulowania może cię zdziwić. Z pomocą przychodzą także nowe przepisy.

Nowe przepisy dotyczące informowania o promocji. Sprawdź, co się zmieniło

Od 1 stycznia wprowadzono zmiany w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług. Warto zwrócić uwagę na artykuł 4, ustęp 2:

W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru, lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

Ten zapis oznacza, że na metach, oprócz wysokości przeceny, będzie można także znaleźć informację o cenie danego produktu w ostatnich 30 dniach, zanim wprowadzono obniżkę. Dlatego podczas zakupów należy dokładnie przejrzeć metkę produktu i sprawdzić, czy promocyjna cena, którą oferuje sklep, faktycznie jest niższa. 

Więcej o: